RAS cu pesti

prezentare  curicu  instruc

Modulul 1: Bazine pentru acvacultură

Lecția 1. Rezervoarele/bazinele de pește fabricate din HDPE sau PP

Subiect 1.1. Soluții de evacuare a apei uzate fără amprentă de azot

Subiect 1.2. Sisteme de regularizare a nivelului apei în bazine

Subiect 1.3. Senzor de nivel apă

Lecția 2. Tratamentul apei

Subiect 2.1. Îndepărtarea solidelor din materiile fecale și a furajelor neconsumate (îndepărtarea SS)

Subiect 2.2. Descompunerea solidelor organice dizolvate (reducerea BOD/COD)

Subiect 2.2. Conversia amoniului (toxic) în nitriți (nitrificare)

Subiect 2.2. Conversia nitriților în nitrați și în continuare în gaz N2 (denitrificare)

Subiect 2.2. Eliminarea fosforului (de-fosfatare)

Subiect 2.2. Eliminarea dioxidului de carbon (Co2)

Lecția 3. Filtrare mecanică

Subiect 3.1. Recircularea apei prin filtru mecanic cu spălare automată

Subiect 3.2. Site de filtrare de rezoluții diferite în funcție de specii și de etapele de creștere

Subiect 3.3. Reducerea solidelor (în principal fecalele de pește și hrană neconsumată)

Subiect 3.4. Utilizarea solidelor deshidratate ca fertilizanți în agricultură

Subiect 3.5. Utilizarea solidelor dizolvate ca sursă de nutrienți în sistemele acvaponice

Lecția 4. Filtrare biologică

Subiect 4.1. Filtrul biologic cu masă de filtrare în mișcare (particule mici de plastic)

Subiect 4.2. Utilizarea aerului comprimat pentru a asigura mişcarea masei de biofiltrare

Subiect 4.3. Eliminarea amoniacului și a dioxidului de carbon.

Subiect 4.4. Recipienți umpluți cu sisteme de filtrare (zeoliți) și sisteme de distribuire a apei.

Subiect 4.5. Bacterii care descompun deșeurile.

Subiect 4.6. Utilizarea Skimmerul ​​pentru îndepărtarea proteinelor prin spumare

Lecția 5. Filtru ultra violet

Subiect 5.1. Metoda tehnologiei UV se bazează pe acțiunea naturală dezinfectantă a razelor solare

Subiect 4.1. Lămpile UV și sistemele UV produc aceleași raze germicide ultraviolete, doar mult mai puternice

Subiect 4.1. Timpul de reacție calculat pe baza intensităţii UV și a timpului de expunere a agenților patogeni

Lecția 6. Reactorul de oxigenare a apei

Subiect 5.1. Apa din pânza freatică este slab oxigenată și este necesară trecerea ei printr-un reactor de oxigenare

Subiect 5.2. Creștere super intensivă = apă suprasaturată în oxigen

Subiect 5.3. Dozarea automată a cantității de oxigen

Subiect 5.4. Sistemele de control a nivelului de ​​oxigen

Subiect 5.5. Sisteme de oxigenare prin difuzare de urgență

Subiect 5.6. Sisteme de degazare, regulare a presiunii şi automatizare, electrovalve şi unităţi de proces

Lecția 6. Pompe

Subiect 6.1. Pentru a transporta apă prin filtrele mecanice şi prin cele biologice, se folosesc pompe centrifugale

Subiect 6.2. Specificații și curbe de funcționare, grupuri de pompare

Subiect 6.3. Sisteme de alimentare trifazate sau monofazate și convertizoare de frecvenţă

Lecția 7. Generatoare de ozon

Subiect 7.1. Ozonul are un rol important în prevenire și eliminarea bolilor peștilor.

Subiect 7.2. Agent puternic oxidant ce dezinfectează și oxidează poluanții organici

Subiect 7.3 Creșterea nivelului de oxigen dizolvat (DO) în cazul utilizării ozonului

Subiect 7.4. Calitatea excepţională a apei – o cerință pentru creșterea intensivă modernă a peștilor

Lecția 8. Sistem de răcire și încălzire

Subiect 8.1. Speciile de pești și temperatura de confort în funcţie de sezon și etapă de creștere.

Subiect 8.2. Sisteme de încălzire și de răcire a apei.

Subiect 8.3. Utilizarea energiei termice a apei din pânză freatică

Subiect 8.4. Monitorizarea și controlul automat al temperaturii apei din sistemul de acvacultură

Lecția 9. Generator diesel

Subiect 9.1. Soluţii de furnizare a energiei electrice de la reţea

Subiect 9.2. Soluții fotovoltaice, hidrotehnice, eoliene, biogaz

Subiect 9.3. Soluții automate de back-up la întreruperea alimentării cu energie electrică

Subiect 9.4. Dimensionarea generatorul diesel

Lecția 10. Automatizare PLC (controlerele logice programabile)

Subiect 10.1. Utilizarea soluţiilor automate de comandă și reglare programabile

Subiect 10.2. Organizarea elementelor electrice și a automatizărilor în tablouri electrice

Subiect 10.3. Proiectarea şi utilizarea elementelor cu protecţie la apă şi la umiditate

Subiect 10.4 Organizarea unui sistem secundar de back-up pentru situații de urgență

Lecţia 11. Rețea de conectare prin țevi

Subiect 11.1. Relația dintre secţiunea țevilor și debitul de curgere

Lecţia 12. Epurarea apelor uzate

Subiect 12.1. Utilizarea stațiilor integrate de epurare a apei

Subiect 12.2. Utilizarea iazurilor tehnologice plantate vegetal.

Subiect 12.3. Tratarea apelor uzate înainte de deversare în sistemul municipal, iaz, canal sau râu

Subiect 12.4. Iazul tehnologic este o combinație de filtru de denitrificare și filtru de de-fosfatare

Lecţia 13. Sistem de control

Subiect 13.1. Unitatea de control, monitorizare și control parametrii calitate apă, temperatură, niveluri apă în elementele sistemului, oxigen dizolvat, amoniu, nitriți, pH, alcalinitate, fosfor, etc…

 

Chei de cautare tematică cursuri